Over ons
Leuk je te ontmoeten.
– Dit is ons verhaal –
Hallo, mijn naam is Laurens Doesborgh en ik ben de eigenaar van lookINsight. Laat me je wat achtergrondinformatie geven over mij en ons bedrijf, zodat je weet ‘met wie je te maken hebt’.
Sinds 1 juni 2021 heb ik de stoute schoenen aangetrokken: een nieuw bedrijf starten. Een bedrijf te omschrijven als jong, maar ervaren. Sinds mijn 12e loop ik rond bij tuincentra en werkte ik bij wat nu een van Nederlands grootste centra is: Tuincentrum Leurs. Tijdens mijn opleiding Industrieel Ontwerpen die ik volgde aan de Technische Universiteit Eindhoven, heb ik daar tijdens alle weekenden, feestdagen en later fulltime gewerkt om een uitbreidingsproject van 4.000m² af te ronden.
Nadat ik zowel mijn bachelor- als masterdiploma had behaald, had ik nooit kunnen vermoeden dat ik op de een of andere manier ‘verbonden’ zou blijven met de tuincentrumbranche. Maar door het werk dat ik deed voor het uitbreidingsproject, kwam ik Kees de Haan tegen, eigenaar van De Haan Groep die mij, kort gezegd, in huis nam en daar heb ik de afgelopen 12 jaar doorgebracht!
Bij De Haan Group ben ik de afgelopen 6 jaar verantwoordelijk geweest voor het ontwikkelen van concepten, accountmanagement en heb ik de rol van commercieel directeur op me genomen. Dus om het simpel te zeggen: Ik weet waar ik het over heb als het om tuincentra gaat!
De eerder genoemde werkervaring en het netwerk dat ik tijdens mijn loopbaan heb kunnen opbouwen, hebben me veel interessante momenten opgeleverd; momenten van creativiteit tijdens het ontwerpproces, momenten van (positieve) spanning bij het afronden van een deal en momenten van vreugde tijdens de openingsceremonies van de projecten waar we als team aan gewerkt hadden.
De afgelopen jaren heb ik veel eigenaren en ketens van tuincentra geholpen hun tuincentra te ontwikkelen tot winstgevende winkels. In veel gevallen heeft de eigenaar een achtergrond in kwekerijen of bloemenboetieks of is hij gewoon “in het vak gegroeid”. Deze achtergrond heeft geleid tot werkgewoonten en routines, die in veel gevallen niet gericht zijn op wat het belangrijkst zou moeten zijn: de klant.
Om een project op gang te brengen, geloof ik in de kracht van gegevens. Er is zoveel informatie over verkoop, klanten, omzet, marges en KPI’s beschikbaar, maar die wordt te weinig gebruikt. Het effect van een goede verkoop- en financiële analyse, gekoppeld aan de plannen en de beschikbare vierkante meters zijn een essentieel onderdeel van een goed ontwerp. En bovendien hebben we nog steeds dat ondernemende tintje nodig om het uniek te maken!
Stuur me een kort berichtje via een van de opties op deze website om in contact te komen en laat ons uitzoeken of we uw tuincentrum een nieuwe look-and-feel kunnen geven door de INsights van de markt te ontdekken!
