Dit is wat we doen
Slechts 2 minuten hier?
We helpen je!
Bekijk de promovideo voor onze basisprincipes.
Approach en DNA
Wij bieden u een uitgebreid inzicht in uw huidige merk/ merkbeleving.
Hoe ondersteunend is uw merk bij marketing- en verkoopinspanningen?
Wij nemen uw huidige klant onder de loep en vooral de klant die u zoekt, maar ook uw concurrenten.
Welke klanten zoeken ze?
We bespreken ook wat uw klant van u verlangt.
We kijken naar de huidige en oude inhoud van uw merk en de stijl van uw merk.
U kunt de Merkanalyse zien als de basis voor uw Merkstrategie.
Zolang uw merk niet perfect weergeeft wat u aanbiedt aan diensten en producten, zullen veel van uw klanten in verwarring blijven en haalt u niet het maximale uit uw merk en klantrelatie.
Breakdown en Optimize
Bij deze stap onderzoeken we uw huidige verkoopcijfers.
Wij kijken welke afdelingen/kassagroepen het goed/slecht doen op basis van omzet, marge en oppervlakte.
We zullen ook aangeven of er strategische productgroepen ontbreken die zouden passen bij het merkenboek / de strategie die in ‘Aanpak & DNA’ is opgesteld.
In dit geval zullen wij de gegevens uit het bovenstaande gebruiken om de toekomstige verdeling van de oppervlakken voor het nieuwe tuincentrum te bepalen.
Op basis van deze prognose kunnen wij een grondige schatting maken van het omzetpotentieel.
Concept en Design
In deze stap organiseren en ontwerpen we uw tuincentrum volledig.
We beginnen met 2 parallelle processen; het ene richt zich vooral op het emotionele: hoe ziet het eruit en hoe voelt het?
Materialen, kleuren, geuren; alles wat de zintuigen prikkelt komt in deze rubriek aan bod.
Het andere parallelle proces richt zich vooral op de behoeften van de winkelier; maten, dieptes en looproute.
Hoe loopt de klant door de winkel en wanneer ziet hij/zij wat?
De output/gegevens van fase 2 “Breakdown & Optimize” zullen hier de basis vormen voor de afdelingsmaten.
Wanneer deze basistrajecten en afdelingen er zijn, zullen we de volgende stap zetten in de detaillering.
Waar komt welk meubilair te staan, hoeveel plantentafels en -rekken, toonbanken, enz.
Naast de plattegrond/indeling kijken we in deze stap ook naar de objecten die er UW winkel van maken.
Afgeleiden van moodboards maar ook van het merkboek en het CI-handboek zorgen voor een eenduidige en consistente winkelervaring voor de klant.
Details en Beslissingen
Wanneer bovenstaande stappen zijn doorlopen, komen we op een punt dat er materialen moeten worden aangeschaft om het concept te realiseren.
Daar is vaak veel geld mee gemoeid.
Op basis van het lastenboek geven wij aan waaraan de offertes moeten voldoen en hoe deze moeten zijn opgebouwd, zodat een vergelijking mogelijk is en daadwerkelijk de beste prijs/kwaliteitsverhouding wordt gevonden.
Dankzij onze jarenlange ervaring in winkelinrichting voor tuincentra kunnen wij u goed en efficiënt door dit proces heen helpen.
Wilt u een goede vergelijking waarbij appels met appels worden vergeleken, zaken als planning en logistiek een rol spelen, maar ook secundaire factoren als duurzaamheid en materiaalgebruik, dan kunnen wij dit voor u organiseren.