Dit is wat we doen.

Onze diensten – een eenvoudig ABCD!

Wij bieden u een uitgebreid inzicht in uw huidige merk/ merkervaring. Hoe ondersteunend is uw merk bij marketing- en verkoopinspanningen? We nemen uw huidige klant en vooral de klant die u zoekt onder de loep, maar ook uw concurrenten. Welke klanten zoeken zij?

Ook bespreken we wat uw klant nu eigenlijk bij ú zoekt. We kijken naar huidige en oude content van je merk en de stijl van je merk.

Je kunt de Merkanalyse zien als het fundament voor je Merkstrategie. Totdat uw merk perfect weerspiegelt wat u aanbiedt in diensten en producten, zullen veel van uw klanten verward blijven en haalt u niet het maximale uit uw merk en klantrelatie.


Met deze stap onderzoeken we uw huidige verkoopcijfers. Op basis van omzet, marge en oppervlakte kijken we welke afdelingen/kassagroepen het goed/slecht doen.

Ook geven we aan of er strategische productgroepen ontbreken die passen bij het in 'Approach & DNA' opgestelde merkenboek/strategie.

In dit geval zullen we de gegevens uit het bovenstaande gebruiken om de toekomstige oppervlakteverdeling voor het nieuwe tuincentrum te bepalen. Op basis van deze prognose kunnen we een gedegen inschatting maken van het omzetpotentieel.


In deze stap gaan wij uw tuincentrum volledig inrichten en inrichten. We beginnen met 2 parallelle processen; men richt zich vooral op het emotionele: hoe ziet het eruit en voelt het aan? Materialen, kleuren, geuren; alles wat de zintuigen prikkelt pakken we in deze rubriek aan.

Het tweede proces richt zich vooral op de de technische eigenschappen van de winkel; maten, dieptes en looproute. Hoe loopt de klant door de winkel en wanneer ziet hij/zij wat? De output/data uit fase 2 'Breakdown & Optimize' zullen hier de basis vormen voor de afdelingsgroottes.

Als deze basisroutes en afdelingen er zijn, gaan we de volgende stap in detaillering zetten. Waar komen welke meubels te staan, hoeveel plantentafels en rekken, balies, etc.

Naast de plattegrond/indeling kijken we in deze stap ook naar de objecten die het JOUW winkel maken. Afgeleide producten uit moodboards maar ook uit het merkenboek en CI-handboek zorgen voor een eenduidige en consistente winkelervaring voor de klant.


Als bovenstaande stappen zijn doorlopen, komen we op een punt dat er materialen moeten worden aangekocht om het concept te realiseren. Hier gaat vaak veel geld mee om. Aan de hand van het bestekboek geven wij aan waar de aanbiedingen aan moeten voldoen en hoe deze moeten worden gestructureerd, zodat een vergelijking mogelijk is en daadwerkelijk de beste prijs/kwaliteitverhouding wordt gevonden.

Door onze jarenlange ervaring in winkelinrichting voor tuincentra kunnen wij u goed en efficiënt door dit proces helpen. Wilt u een goede vergelijking waarin appels met appels worden vergeleken, zaken als planning en logistiek een rol spelen, maar ook secundaire factoren als duurzaamheid en materiaalgebruik, dan kunnen wij dit voor u regelen.