Dit is wat we doen.

Onze diensten

Wij bieden u een uitgebreid inzicht in uw huidige merk/ merkervaring. Hoe ondersteunend is uw merk bij marketing- en verkoopinspanningen? We nemen uw huidige klant en vooral de klant die u zoekt onder de loep, maar ook uw concurrenten. Welke klanten zoeken zij?

Ook bespreken we wat uw klant nu eigenlijk bij ú zoekt. We kijken naar huidige en oude content van je merk en de stijl van je merk.

Uw merk is uiteindelijk veel meer dan alleen uw logo en website, het is hoe uw klanten u zien, hoe u uw klanten laat voelen en dat bepaalt of ze klant zijn en blijven voor de lange termijn. Klanten die een emotionele band met uw merk hebben, hebben 60% meer kans om bij u te kopen dan klanten met wie u geen emotionele band hebt.

Je kunt de Merkanalyse zien als het fundament voor je Merkstrategie. Totdat uw merk perfect weerspiegelt wat u aanbiedt in diensten en producten, zullen veel van uw klanten verward blijven en haalt u niet het maximale uit uw merk en klantrelatie.


Met deze stap onderzoeken we uw huidige verkoopcijfers. Op basis van omzet, marge en oppervlakte kijken we welke afdelingen/kassagroepen het goed/slecht doen.

Ook geven we aan of er strategische productgroepen ontbreken die passen bij het in 'Approach & DNA' opgestelde merkenboek/strategie.

In dit geval zullen we de gegevens uit het bovenstaande gebruiken om de toekomstige oppervlakteverdeling voor het nieuwe tuincentrum te bepalen. Op basis van deze prognose kunnen wij een gedegen inschatting maken van het omzetpotentieel – let op: op basis van uw eigen reeds gerealiseerde cijfers. We houden in dit overzicht geen rekening met demografische gegevens of lokale invloeden die op uw nieuwe locatie anders kunnen zijn.

Uiteraard geven we advies over wat er gedaan zou kunnen worden op basis van de beschikbare informatie uit de lokale markt.


In deze stap gaan wij uw tuincentrum volledig ontwerpen en inrichten. We beginnen met 2 parallelle processen; de ene richt zich vooral op het emotionele: hoe ziet het eruit en voelt het aan? Materialen, kleuren, geuren; alles wat de zintuigen prikkelt pakken we in deze rubriek aan. Voor de verschillende afdelingen worden Style Scapes ontwikkeld, zodat alle betrokkenen een goed beeld krijgen welke look en feel er verwacht wordt.

Het tweede proces richt zich vooral op de de technische eigenschappen van de winkel; maten, dieptes en looproute. Hoe loopt de klant door de winkel en wanneer ziet hij/zij wat? De output/data uit fase 2 'Breakdown & Optimize' zullen hier de basis vormen voor de afdelingsgroottes.

Als deze basisroutes en afdelingen er zijn, gaan we de volgende stap in detaillering zetten. Waar komen welke meubels te staan, hoeveel plantentafels en -rekken, balies, etc. Uit ervaring weten we dat deze processen veel inlevingsvermogen vergen en daarom verspreid zijn over meerdere dagen/afspraken. Vragen over assortiment zijn hierbij het uitgangspunt en kunnen zorgen voor de nodige iteraties in het uittekenen.

Naast de plattegrond/indeling kijken we in deze stap ook naar de grotere winkelobjecten die het jóuw winkel maken. Afgeleide producten uit moodboards maar ook uit het merkenboek en CI-handboek zorgen voor een eenduidige en consistente winkelervaring voor de klant.

Met betrekking tot de Instore Communicatie zullen we hier voorbeelden toepassen die passen bij de CI-handleiding; het maken van drukklare eindbestanden is niet bij de werk/prijs inbegrepen. Dit kan eventueel achteraf worden besloten en wordt voorzien van een aparte offerte, afgestemd op de gewenste werkzaamheden.


Als bovenstaande stappen zijn doorlopen, komen we op een punt dat er materialen moeten worden aangekocht om het concept te realiseren. Hier gaat vaak veel geld mee om. Goede keuzes zijn hierbij essentieel. Bij deze aankoop moet niet alleen rekening worden gehouden met de prijs.

Door onze jarenlange ervaring in winkelinrichting voor tuincentra kunnen wij u goed en efficiënt door dit proces helpen. Wilt u een goede vergelijking waarin appels met appels worden vergeleken, zaken als planning en logistiek een rol spelen, maar ook secundaire factoren als duurzaamheid en materiaalgebruik, dan kunnen wij dit voor u regelen.

Wat we hier aan het doen zijn, is het opstellen van een 'specificatieboek' voor winkelmaterialen. Dit wordt opgedeeld in enkele grote blokken, waar we samen met u op zoek gaan naar de best mogelijke leveranciers. Deze kunnen heel lokaal zijn, maar ook verder weg (oostblok landen/China). Dankzij onze ervaring weten we waar we bepaalde materialen moeten kopen en waar we op moeten letten.

Aan de hand van het bestekboek geven wij aan waar de aanbiedingen aan moeten voldoen en hoe deze moeten worden gestructureerd, zodat een vergelijking mogelijk is en daadwerkelijk de beste prijs/kwaliteitverhouding wordt gevonden.

Dit alles wordt opgezet en bijgehouden in een heldere backplanning met deadlines en mijlpalen zodat op tijd keuzes worden gemaakt en we optimaal gebruik kunnen maken van de voordelen.