Leuk je te ontmoeten!

Hallo, mijn naam is Laurens Doesborgh en ik ben de eigenaar van lookINsight. Bedankt dat je de tijd hebt genomen om onze website te ontdekken en een beetje te leren van wat we doen.

Ik geef je wat achtergrondinformatie over mij en ons bedrijf, zodat je weet 'met wie je te maken hebt' 🙂

Sinds 1 juni 2021 heb ik de sprong genomen: een nieuw bedrijf starten. Een bedrijf te omschrijven als jong, maar toch ervaren. Sinds mijn 12e ben ik betrokken geweest bij en in de tuinbranche en heb ik gewerkt bij wat nu een van de grootste tuincentra van Nederland is. Tijdens mijn opleiding Industrieel Ontwerpen die ik volgde aan de Technische Universiteit Eindhoven,heb ik daar al mijn weekenden, feestdagen en later, tijdelijk, fulltime gewerkt om een uitbreidingsproject van 4.000 m² te voltooien.

Na het behalen van zowel mijn bachelor- als masterdiploma, had ik nooit kunnen vermoeden dat ik op de een of andere manier 'verbonden' zou blijven met de tuincentrumbranche. Maar via het werk dat ik deed voor het uitbreidingsproject, kwam ik Kees de Haan tegen, eigenaar van De Haan Group die mij, kort gezegd, in 'huis' heeft genomen en daar heb ik de afgelopen 12 jaar doorgebracht 🙂

Bij De Haan Groep was ik initieel verantwoordelijk voor het ontwikkelen van concepten, accountmanagement voor internationale klanten en de afgelopen 6 jaar de rol van commercieel directeur op me genomen. Dus om het simpel te zeggen: ik weet waar ik het over heb als het om tuincentra gaat!

De eerder genoemde werkervaring en het netwerk dat ik tijdens mijn carrière heb kunnen opbouwen, heeft me veel interessante momenten opgeleverd; momenten van creativiteit tijdens het ontwerpproces, momenten van (positieve) spanning bij het afronden van een deal, en momenten van vreugde tijdens de openingsceremonie van de projecten waar we als team mee bezig waren.

De afgelopen jaren heb ik veel tuincentrumeigenaren en -ketens geholpen hun tuincentra uit te bouwen tot winstgevende winkels. In veel gevallen heeft de eigenaar een achtergrond in een kwekerij, bloemenwinkel of is hij simpelweg 'in het bedrijf gegroeid'. Deze achtergrond heeft geleid tot werkgewoonten en routines, die in veel gevallen niet zijn gericht op wat er het meest toe doet: de klant.

Om een project op gang te krijgen, geloof ik in de kracht van data. Er is zoveel informatie over omzet, klanten, omzet, marges, KPI's beschikbaar, maar ze worden niet genoeg gebruikt. De impact van een goede verkoop- en financiële analyse, gekoppeld aan de plannen en beschikbare vierkante meters, zijn een essentieel onderdeel van een goed ontwerp. En bovendien hebben we nog steeds die ondernemers 'signature' nodig om het uniek te maken!

Stuur me een kort bericht via een van de mogelijkheden op deze website om in contact te komen en laten we kijken of we uw tuincentrum een nieuwe look-and-feel kunnen geven door de INsights van de markt te ontdekken!