Over ons

Leuk je te ontmoeten.

– onze belofte –

We brengen inzicht. En in dat wat vlak onder je neus gebeurt.

Je zou het een kijkje in je eigen keuken kunnen noemen. Ondanks het feit dat je eigen organisatie geen geheimen voor je heeft, beloven we dat we met veel innovatieve en bruikbare inzichten zullen komen.

Ons advies, gebaseerd op kennis en gegevens, maakt keuzes gemakkelijk. En dat, elke keer weer.

– ons plan –

Wij geloven dat goede tuincentra altijd een concept nodig hebben dat deels datagedreven en deels ondernemersgedreven is.

We zien veel tuincentra die alleen ‘ondernemersgedreven’ zijn. En toch zijn er zoveel gegevens beschikbaar! En dan bedoelen we niet alleen branchegegevens en benchmarks, maar ook gegevens van een specifieke winkel.
Door de juiste tools te gebruiken, brengen we orde in deze chaos van grote gegevens. Door deze gegevens verwerkbaar en inzichtelijk te maken, creëren we nieuwe inzichten. Deze inzichten vormen de basis voor een perfect passend winkelconcept.

– dit is ons verhaal –

Hallo, mijn naam is Laurens Doesborgh en ik ben de eigenaar van lookINsight. Laat me je wat achtergrondinformatie geven over mij en ons bedrijf, zodat je weet ‘met wie je te maken hebt’.

Sinds 1 juni 2021 heb ik de stoute schoenen aangetrokken: een nieuw bedrijf starten. Een bedrijf te omschrijven als jong, maar ervaren. Sinds mijn 12e loop ik rond bij tuincentra en werkte ik bij wat nu een van Nederlands grootste centra is: Tuincentrum Leurs. Tijdens mijn opleiding Industrieel Ontwerpen die ik volgde aan de Technische Universiteit Eindhoven, heb ik daar tijdens alle weekenden, feestdagen en later fulltime gewerkt om een uitbreidingsproject van 4.000m² af te ronden.

Nadat ik zowel mijn bachelor- als masterdiploma had behaald, had ik nooit kunnen vermoeden dat ik op de een of andere manier ‘verbonden’ zou blijven met de tuincentrumbranche. Maar door het werk dat ik deed voor het uitbreidingsproject, kwam ik Kees de Haan tegen, eigenaar van De Haan Groep die mij, kort gezegd, in huis nam en daar heb ik de afgelopen 12 jaar doorgebracht!

Bij De Haan Group ben ik de laatste 6 jaar verantwoordelijk geweest voor het ontwikkelen van concepten, accountmanagement en heb ik de rol van commercieel directeur op me genomen. Dus om het simpel te zeggen: Ik weet waar ik het over heb als het om tuincentra gaat!

Om een project op gang te brengen, geloof ik in de kracht van gegevens. Er is zoveel informatie over verkoop, klanten, omzet, marges en KPI’s beschikbaar, maar die wordt te weinig gebruikt. Het effect van een goede verkoop- en financiële analyse, gekoppeld aan de plannen en de beschikbare vierkante meters zijn een essentieel onderdeel van een goed ontwerp. En bovendien hebben we nog steeds dat ondernemende tintje nodig om het uniek te maken!

Stuur me een kort berichtje via een van de opties op deze website om in contact te komen en laat ons uitzoeken of we uw tuincentrum een nieuwe look-and-feel kunnen geven door de INsights van de markt te ontdekken!

– dit zijn wij 🙂 –

Een team van drie en groeiend: Ons doel is om een full-service ontwerp- en adviesbureau voor tuincentra te zijn. Daarbij komt specialisme kijken, wat terug komt door de volgende mensen:

Mariette Thompson

Mariette Thompson

Gegevensanalist - Dashboardontwerp

Mariëtte heeft een lange geschiedenis in gegevensanalyse en vindt altijd interessante dingen als ze met de gegevens van een tuincentrum werkt. Nauwkeurig en standvastig ontwikkelt ze de PowerBI Dashboards die je helpen meer omzet en marge te behalen!

Kristel Delien

Kristel Delien

Creatief ontwerper

Kristel, voormalig Creative Director bij De Haan Group, startte in 2020 haar eigen designbedrijf. Met meer dan 11 jaar ervaring in de tuincentrumbranche is ze een zeer ervaren creatieveling!

Laurens Doesborgh

Laurens Doesborgh

Industrieel ontwerp M.Sc. - Eigenaar

Met meer dan 25 jaar kennis van de industrie en een groot internationaal netwerk is Laurens de drijvende kracht achter lookINsight.
Eigenaren van tuincentra en de branche vooruit helpen, dat is waar Laurens het meest van houdt!

milieu_inzicht

– onze betrokkenheid bij het milieu –

Omdat we in de groenste industrie ter wereld werken, geloven we echt dat we een blijvende impact op de wereld kunnen hebben. Niet alleen door onze ontwerpen en concepten, maar ook door simpelweg te kijken naar hoe we dingen doen: om dit echt in ons DNA op te nemen en geen blinde vlekken te hebben in onze eigen manier van werken, zijn we een samenwerking aangegaan met Climate Partner.
ClimatePartner ondersteunt bedrijven al bijna 20 jaar bij hun klimaatactie. Met het ClimatePartner-certificaat geven ze ons een duidelijk plan om te volgen, opgedeeld in vijf stappen.

– de 5 stappen –

1. CO2 voetafdruk meten

Begrijp de emissies van je bedrijf en de producten.

2. Reductie-doelen vaststellen

Een stappenplan opstellen om de uitstoot voortdurend te verminderen.

3. Reducties doorvoeren

Onderneem actie om de uitstoot van uw bedrijf te verminderen.

4. Klimaat projecten financieren

Geverifieerde klimaatprojecten ondersteunen om wereldwijde klimaatactie te financieren.

5. Transparant communiceren

Deel je inspanningen voor klimaatactie om de impact te maximaliseren.

– 100% co2 neutraal! – 

Na het doorlopen van de 5 stappen van Climate Action en het stellen van onze eigen doelen om onze voetafdruk te blijven verkleinen met de manier waarop we zaken doen, kwamen we bij de vraag: Wat doen we nu we onze CO2-voetafdruk kennen?
We hebben besloten om 100% van onze resterende CO2-uitstoot te compenseren door klimaatprojecten te financieren. Daarvoor kozen we een project dat het beste bij ons paste:
Een gecertificeerd klimaatproject in combinatie met extra inzet